Monday, July 27, 2009

Paprika på gang

Vanlig paprika og søtpaprika i ferd med å vokse frem . Gleder meg til jeg kan spise dem. Det er noe helt spesielt med det man har hatt i egen hage. Norske bær og grønnsaker har også en fantastisk smak når man får dem rett fra jordet. Husker min egen barndom med bestemors 3 mål store hage over veien, hvor hun dyrket poteter, blomkål, bønner, jordbær, kirsebær, bringebær, plommer, epler og mye mer. Fantastisk å kunne gå rundt og bare spise. Mye bedre smak enn industrielt fremstilt frukt og grønt.

2 comments:

Anne (Moseplassen) said...

hver gang jeg ser liten kart av noe morsomt så får jeg sånnt behov for å heie :) Føler at den lille grønne greia må få mest mulig oppmuntring slik at den kan vokse opp og bli til en nytelse, helt absurd naturligvis, men så går jeg da også og prater med plantene mine.. :D

Monki's gale verden said...

Jeg er så enig, så enig Heidi. Og jeg husker også den deilige hagen til farmor. Vi koste oss med rørt rips, spiste rabarbra som vi duppet i sukker.......sukk. Det var herlige tider :o)